FOOD & DRINKS

AFVALLEN: VERANTWOORD AFVALLEN.

Michel is voedings- en lifestylecoach, hij schrijft wekelijks een artikel voor Monique Magazine. Hij adviseert en begeleid mensen met gewichtsproblemen of voedingsvraagstukken. Met zijn expertise helpt hij anderen aan een verantwoorde en gezonde levensstijl. Naast voedingscoach, is hij ook Fit ’n Run trainer en mental coach. Deze keer vertelt hij over hoe je begint met verantwoord afvallen.

Verantwoord afvallen

Zoals in het vorige artikel beschreven is een dieët of zijn dure afslankproducten niet de juiste manier om op een verantwoorde manier af te vallen, daarnaast is het meestal niet lang vol te houden en verval je weer in je oude patroon. Snel afvallen? Dan kan. Maar dan weet je ook zeker dat de kilo’s die je verloren bent en nog wat extra kilo’s er ook weer heel snel aanzitten. En dit is nou juist niet je bedoeling, toch?

Motivatie

Alles begint met motivatie. Wil je verantwoord afvallen, met blijvend resultaat begin dan alleen met afvallen als je er honderd procent klaar voor bent en gemotiveerd bent, want dát is de basis om je doel te bereiken én vast te houden.

Plan

Maak daarna voor jezelf een goed doordacht plan, eventueel met een voedingscoach, en streef ernaar om je hierop te focussen. Dit is gids naar je doel.

Leefpatroon

Neem je eten, drinken en bewegen onder de loep, van je huidige levenspatroon. Hierdoor krijg je een goed beeld voor jezelf: van hoe je huidige eet- en beweegpatroon eruit ziet. Op basis hiervan kun je (laten) beoordelen, wat er nodig is om verantwoord af te vallen en een gezonde levensstijl te bereiken.

Als je verantwoord wilt afvallen, moet je je dus bewust worden van je huidige (verkeerde) eetpatroon en deze gaan aanpassen.

Voeding

Verdiep je in goede en minder goede voeding en minder het snoepen. Niet stoppen met snoepen , want genieten mag. Nee moet! Want ook dit zorgt er voor dat je het langer volhoudt. Máár zorg voor balans.

Verminder het drinken van alcohol, frisdranken en overige zoet-houdende dranken en stap meer over op water en groene thee (zonder suiker of zoetstof).

Probeer om je voedingspatroon zoveel mogelijk te laten bestaan uit producten die niet of weinig bewerkt zijn. Zoals bijvoorbeeld; fruit, groente, noten, vis, vlees en gevogelte.

Beweging

Zorg voor extra beweging dit zorgt voor winst op je totale fitheid. Verantwoord afvallen en bewegen versterken elkaar.

Volgende week zal ik in gaan op wát een gezond voedingspatroon dan is. Dus blijf ons volgen!

Gezond eten is de eerste stap naar succes!

Michel www.welbewusteten.nl

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: